PAPADOM

BUKAN SENANG NAK JADI PAPA

Baru-baru ni aku GSC PAVILION untuk tgk citer PAPADOM.Yg buat aku tergerak hati nak tgk slps aku baca blog wawa..coz katanyer citer ni best sgt walaupun aku tau citer ni dah menang Filem Terbaik.So aku set ngn schatje untuk tgk movie ni.Mulanyer die taknak coz ini citer melayu but aku ckp why dont kiter try..



Yg pasti stat je cerita ni aku trus terpaku n tak bergerak kerana cerita ini bg aku sgtlh jujur penceritaanyer..aku bukan mahir sgt psl filem but aku rasa ini mg filem terbaik..pendekatanyer sama mcm filem arahan Yasmin Ahmad but penceritaan nyer lebih telus dan tulus..sungguh menusuk kalbu.Sepanjang menonton film ini aku asyik teringatkan ayah aku..br aku tau mungkin inilah realiti seorang ayah dlm usaha menjaga anaknyer(bukannyer yg ikut smpai universiti..yg aku maksudkan sayangnyer mereka pada kiter melalui pendekatan mereka sendiri)



Aku sgt terhibur coz dlm ms sama aku gelak tetiba aku leh rasa kesedihan yg berlaku terhadap 2 watak penting dlm citer tu..saadom dan mia..Babak yg paling aku tak boleh lupe ketika Mia n Saadom dlm bilik tukang kebun dimana saadom berkata mcm mana nak teruskan hidup kerana mia satu2 nyer yg die ader..so touching..Syabas Afdlin.

GUD LUCK UNTUK FILEM FILEM YG AKAN DTG
0 Responses