Cuti Cuti Malaysia Kota Kinabalu Part 2

Sunday 22 February 2008



So ari ke2 15/02/09 kami bgn dgn awal coz nak ke gunung kinabalu..so sblm ni g bfast dekat bus stop..diorg kat sini pagi2 dah hidang nasik..ayooo mcm tak lalu sgt nak mkn yerlah kiter biasa pagi2 mkn burger kan..hahahahaha..aku order ee goreng basah but ape yg aku dpt mee ladna..yaushu sgt..then tak lama pastu zul spai then kami pun gerak ke gunung kinabalu..hurm ayoo aku spai je kat dlm van terus tido coz ngntuk sgt..so tak rasa pening sgt..otw tu sempat lalu katJAMBATAN TAMPARULI..sempat bukak step...so bila daha der kat bawah kaki bukit gunung kami trun n terus je amik pic..baik jugak si zol ni asyilk layan kerenah kami..ms amik2 pose ni lah ader satu insiden yg berlaku dimana zitot atau lebih dikenali sebagai korea telah dinoda..dan mangsa yg dikenakan tuduhan harusla aku ngn pondan sbb kami pose ngn die..alih2 selepas tamat hari ke2 barulah kami tau..tangan yg mkenacabul sizirot tu aderlah sherry AWAS sherry dah STR8..





So selepas menikmati pemandangan yg indah dibawah kaki bukit gunung kinabalu..kami ke Botanical Garden..aku rasa lah kot..so kami duduk2 smbil hirup udara segar.Mkn aiskrim n msuk ke utan melayan kengkawan yg sibok pose sana sini..tak lama pun maybe dlm setengah jam je..destination berikutnyer kami ke Poring Hot Spring.





Kat sini best sbb byk sgt kolam2 kecik yg dibuat untuk mememudahkan kiter sume mndi
ala2 mcm telaga lama..but die dah letak marmar segala..so kami tak feeling nak mndi pun..just rendamkan kaki ke dlm air panas yg ader..ms mula2 msuk rasa mcm nak terbakar je kaki..bt once dah start rendam..everything should be ok..so kami rendam kaki lamalah jugak..fuhh rasa mcm lega dan bernafas sgt kami memasing..nak balik selipar sara tercabut..hasrulah duk jln kat situ untuk carik selipar sicibai tu..




Naik je van aku mcm nak pitam dah maybe sbb perjlnan cam jauh sgt..so aku baring..rasa mcm arini perjalanan sgt jauh..yerlah kehulu hilir bagaikan..then kami ke Karambunai Nexus Resort...aku yg bgn2 tido mcm pelik
coz aku rasa mcm kami nak pegi mkn dah...rupernyer mereka kata mkn lmbt lagi ayoo aku dah lapa ni..then turun n lalu ke private beach mereka..nice sgt but kami tidak bertuah sbb cuaca mendung coz tidak dpt melihat matahari terbenam..so sad..bukan selaloo dpt tgk sunset.





Last destination kami pada aritu g mkn seafood kat Gayana Seefood.Kami pilih sendiri ikan yg kami nak mkn..best sgt..mula2 confius jugak sbb kedai tu mcm kedai cina but bile duduk je tgk ramai melayu mkn so tak confius lagilah..hehehe..so kami mkn ikan 2 ekor..sayur campur..udang butter..sup..sotong gioreng tepung...yg pasti makanan kat sana murah sgt dan fresh..puas ati kami..





so perjlanan balik tak lm sgt mcm pegi pagi tadi..tak ingt kol bape spai otel..spai masing2 mndi n teruskan aktiviti main card..aku tak joint sbb aku duk layan diorg je..bukan ape..aku tak larat sbb penat n baru mkn ubat kan..so takut kalah..nnti kene tuba..byk jugaklah adegan2 yg menghairahkan berlaku trmsuklah adegan harimau bintang..hehee..so after setel sume kami pun tido...
0 Responses