BALI TRIP 23/05/09 (Hari Keempat)

Hari Keempat

Bgn awal sbb pak jonus akan amik kami pd pukul 9 pagi..siap2 dan bfast.Tak lm pastu pak junos spai.So first trip kami ke TANAH LOT TEMPLE iaitu slh satu Pura lama yg terletak ditebing laut.Pasti sape yg kesini takkan mungkin lupekan keindahan yg dilihat.Tp sayangnye pura ini hanya boleh dilawat sekiranye air surut coz tempatnyer yg berada di atas lautkan.Tp tak ralat sgt sbb berada disitu pun dah memadai..yg pasti ombak besar mengamit aku untuk terjun je sbb xtahan sgt..haha so tak lm kesitu kami truskan perjalanan kedestinasi yg berikutnyer iaitu ke Nusa Dua untuk bermain SEA WATER SPORT..

Kali ini perjalan agak jauh.Ia mengambil ms almost 70 minit.Ms kami smpai pun dah nak tgh hari so mmg ramai org yg ade disitu.Katanye skang ni musim cuti sekolah so mmg ramai budak2 yg dtg(sempatlah jugak aku cuci mata..comel)..Then kami amik pakej bermain 4 permainan..yg pertama sekali kami main bot terbang..aku tak ingt sgt ape namanyer..yg pasti bot ditarik kuat sehingga ia boleh terbang..seronok walaupun ader msnyer aku mcm gayat..then pas selesai kami naik parascaling plak..ni yg paling best aku rasa..mana tanyer berada ditgh2 laut berserta payung terbang..mmg mengasyikkan..hahaha yg ni tak lm..dlm 2o min je..rasa mcm nak lagi je

Then pas selesai kami lunch dulu..rehat sekejap baru smbung aktivitilagi..kali ni kami scuba diving selama 40 minit sedalm 7 meter..sbb baru first time kan.telinga aku mcm dah pekak2 mnja..but aku sgt enjoy sbb suma aktiviti tu baru pertama kali aku cube..mmg sgt terujalahkan..setelah puas melihat keindahan laut kami teruskan aktiviti yg terakhir iaitu ke tortle island..disini kami lihat byk sgt tortle yg berusia 70 dan 80 thn dijaga dgn baik..cume tak byk sgt lah..anak2 tortle pun ader..cume aku aspek yg pulau tortle ni besar tp kecik je..binatang pun mcm tak byk..ralat sikit jelah..semasa pulang dr sini byk sgt pemndangan yg indah dpt kami saksikan..sesungguhnyer aku sgt bersyukur..

So selepas seharian aku menjadi budak pantai tiba ms kami bergerak ke destinasi berikutnyer iaitu ke DREAMLAND BEACH..seriusly ..inilah pantai paling cantik yg aku pergi..Tak sah percutian anda ke Bali tanpa melawat pantai yg indah ini.Kami hanya ada ms sejam lebih je kat sini sbb seleps ni nak ke tempat lain.So aku byk abiskan ms untuk bermain biuh2 ombak yg sememangnyer besar amik pic serba sedikit.Kalo boleh aku nak mndi but tak bawak baju lebih so nak tak nak tgk jelah pantai tu..hehe..

Setel sume aku ULUWATU TEMPLE untuk melihat KECAK & FIRE DANCE.Spai je kat sini aku sekali lagi pelik sbb kebanyakan pura yg kami pergi msti berada ditebing pantai.Aku akui yg temple ni mmg sgt cantik..dgn keadaan tebing yg sgt tinggi..hurm mmg best.Yg tak best sbb monyet kat sini byk sgt..cam cilake..habis cermin mata org diekbasnye..nasiblah aku tak bawak speak aku..kalo tak naya je..ikutkan hati nak campak je sume beruk tu dlm laut.So ms yg ditunggu pun tiba..so kami ke KECAK & FIRE DANCER..almost 7oo org jugaklah yg menonton tarian tu..tiada muzik kecuali jeritan dan perkataan CAK CAK CAK CAK je yg kedengaran..ala2 dikir barat kiter..Cerita berkisarkan Ramayana,Sita dan jugak Hanuman..sempat jugak aku terfikir mungkin Azwan ali dpt tajuk segmen die pun pas tgk persembahan CAK CAK ni..hehe

Habis dlm kol 8..so kami balik n singah mkn nasik padang kat Kuta sblm pulang.Rehat sekejap pastu kawan kami Jackie smpai untuk minum sblm ke club..Ini mlm terakhir so kami nak enjoy sepuas2nyer..rasanyer almost 5 cub kai pegi termasuk Double6.

Mula2 ingtkan mcm nak balik tp sbb soknyer kami bakal meninggakkan bali so ape slhnyer berhibur..rasanyer mlm ni lah yg kami berblnja sakan untuk berhibur..kawan2 pun sporting..lagipun bukan selaloo..so ms yg ader tak boleh dipersiakan..so bergembiralah kami sehingga kol 6 pagi rasanyer..setelah keletihan kami sume pulang..sedeynyer arini last